maanantai 10. huhtikuuta 2017

Varaslähtö kesään

Teneriffa vol 1

Nappasimme ukkokullan kanssa lennot pika-pikaa Teneriffalle aurinkoon ja lämpöön. Aivan ihana loma ja teki todella hyvää vain kävellä rantabulevardilla ja uittaa varpaita viileässä meressä.

Meillä oli selkeä päivärytmi kun aamuhämärissä ensimmäiseksi herättyämme lähdimme pitkälle kävelylenkille, sitten aamupalalle kämpille ja pieni lepohetki.

Ei ollut montaa liikkujaa aamusella ;)

Hetken levättyämme laitoimme taas lenkkarit jalkaan ja tutkimaan ympäristöä! Olemme olleet saarella aiemminkin muutamia kertoja, mutta lyhyessäkin ajassa siellä tapahtuu isoja muutoksia ympäristöön.

Iltapäivällä päiväunet ja illalla piipahtelimme milloin minnekin katsomaan erilaisia esityksiä tai vain kävelimme rantabulevardilla.

Yhtenä päivänä vuokrasimme auton ja ajelimme saaren pohjoisosaan ja kiemurtelevia teitä pitkin La Orotavan kaupunkiin. Upea kirkko ja ihania taloja parvekkeineen.

Päiväkahvipaikkamme yllätti iloisesti. Rouheita asetelmia ja antiikkia jokaisen kulman takana ympäri hotellin ravintolaa, harmi kun en laittanut hotellin nimeä muistiin!

Kävimme tietysti myös puutarhoilla ja kasvitieteellisessä, näistä kerron lisää mahdollisimman pian :)

Orotavasta jatkoimme kohti vuoristoa ja La Lagunan kylää. En oikein tykkää korkeista paikoista mutta onhan tuolla vuoristossa aivan upeat maisemat. Aluksi oli tarkoitus mennä tekemään pieni patikointiretki noihin laakeripuumetsiin, mutta ukkokulta mursi samana aamuna pikkuvarpaansa, eli jätimme sen sitten väliin.

La Lagunasta jatkoimme matkaa takaisin etelään päin ja pysähdyimme Candelariassa katsomassa pyhää neitsyttä, joka on Kanariansaarten suojeluspyhimys. Toriaukean laidalla on myös yhdeksän aboriginaalikuninkaan patsaat.

Alkuperäiseen suunnitelmaan kuului vielä että kipeämme Montana Rojan eli punaisen vuoren päälle katselemaan auringonlaskua. Tämä vuori löytyy Granadilla de Abonasta.  Mutta koska kävely ei nyt tänä päivänä ukkokullan kanssa tosiaan onnistunut, jätimme tämän tutustumisen seuraavaan kertaan.

Loppulomasta lisää myöhemmin, ihanaa viikonalkua ja pääsiäisen odotusta kaikille!

- kisu -

1. Kiinnostavia paikkoja, hyviä kuvia, hienoja yksityiskohtia. Matkakuume iski... Hyvää pääsiäistä!

1. Kiitos, kyllä siellä kamera koko ajan oli mukana ja kuvia tuli otettua paljon.

Luen mielelläni ajatuksiasi, jätäthän viestin!